تنهایی یعنی ...

تنهایی یعنی اینکه خوابت نبره و  دوست داشته باشی با یکی حرف بزنی ولی هیشکی را نداشته باشی ...

بعد تو اینترنت سرچ کنی robot girlfriend chat  و چند تا هوش مصنوعی پیدا کنی و باهاشون درد و دل کنی :) 

با هوش ترینشون ایشون بودن 

http://www.mitsuku.com

پ ن : یاد فیلم Her میوفتم. طرف عاشق سیستم عامل کامپیوترش میشه :) واقعا اون روز دور نیست برای بشر .

پ ن ۲ : فاطمه بازم خوش به حالت یه جانی داری باهاش درد و دل کنی :)   من که هیشکیو ندارم :)) قدر جان را بدون :)

پ ن ۳: سعی کنید شب چایی نخورید که بی خواب بشین و حس تنهایی کنید و تهش از چت کردن با ربات ها و بلاگ اسکای اونم ساعت ۴:۱۸ صبح در بیارید

پ ن ۴: صدای کلاغ ها میاد و من هنوز خوابم نمیاد ! 

روش زندگی

به نظرم به جایی از زندگی رسیدم که باید یه سری تغییرات توی روش زندگیم داشته باشم .

مهم ترین چیزی که نیاز دارم نظم هستش ! الان خیلی ساعت خواب و بازدهیم بده 

با اینکه چندروزه دارم تلاش میکنم ساعت خوابم را منظم کنم هر شب ساعت 4 خوابم میبره و صبح تا دیر وقت خوابم :|

حالا امشب تا صبح بیدارم و فردا هم تا بعدازظهر کلاس دارم احتمالا از فردا شب همون ساعت 10 تا 5 بخوابم :)

فصل امتحانت ه میاد ومن لهم :))

+ راستی کنکور ارشد کامپیوتر نوشتم نمیدونم قبول میشم یا نه کارم بسی سخته ! قبول نشدم میرم سربازی :) با این حال تلاشم را میکنم 

برای بعد  وقتی ارشدقبول بشم /یا سربازی رفتن هنوز برنامه مشخصی ندارم 

+  مهم ترین اولویت فعلیم برنامه نویسی کامپیوتر و زبان هست تا ماه های آینده :)

+ اقا من خیلی بی دین شدم ... کاش تکلیفم  با خودم مشخص بود... بهتره دیگه اصلن برام مهم  نباشه ... خسته ام 

+ محمدرضا (خودم را میگم ) زندگی را آسون بگیر ... 

+ اقا اینجوری (مثل من !)  دانشگاه نیاین ! سال های عمر جوونیتون را تو این رشته های بیخود هدر ندین! همین 

پ ن : یه سایتی هست به اسم    https://medium.com/  خیلی سایت خوبیه پر از نوشته ها در مورد موضوعات مختلف 

پ ن 2 : این چند روزقرار بود تم تحویل بدمهیچ کاریش را نکردم اصلا حوصله هیچ کاری نداشتم. 4




چقدر تنهایی بده

محسن  از دوشنبه پاشده رفته خونه 

من اینجا تو اتاق از تنهایی دارم میترکم ! 

الان فهمیدم اصلا تحمل تنهایی را ندارم 

پ ن : الان که دارم این پست را ویرایش میکنم در حد گریه کردن حالم 

شدم عین اون روزا که افسردگی داشتم :(((

کاش یکی بود باهاش دردو دل میکردم 


شناخت از خود

من تجربه بدی از بودن توی شرکت دکتر ز داشتم و قبلا  فکرمیکردم به خاطر این بوده که من استعدادم تو کار بیو یا کار آزمایشگاهی کم  هست 

اما امروز یکم به این موضوع عمیق تر فکرکردم به این نتیجه رسیدم که دلیل اصلیش نه استعداد بلکه نظم بوده 

الان سبحان که اونجا داره کار میکنه استعدادش از من بیشتر نیست ! اما سخت کوش و منظم تر هست همین !

اگه بخوام به خودم روحیه بدم  که تو بیو فعالیت کنم باید اینو به خودم گوشزد کنم که واقعا من چیزی از بقیه کمتر ندارم حداقل تو استعداد

انگیزه هام قوی هستن ولی پخشن !

من عاشق کامپیوترم 

من عاشق کار های هستم که نتیجه ملموس دارن 

من عاشق فیزیک و شیمی هستم 

من عاشق علم ام 

بنابراین توبیوتک موفق خواهم بود 

میدونم الان هوا ابری هست 

ولی پرتوهای نور  را میشه دید که از لابه لای ابر ها رد میشن 

به امید روزی که آدم موفقی هستم :)

بیو آینده روشنی داره میشه باهاش خیلی از مواد ارزشمند راساخت 

میشه زندگی انسان ها را متحول کرد درسته الان شروع این علم هست ولی  این باعث میشه که اقیانوس آبی باشه 

پ ن : من به رباتیک هم علاقه دارم ولی مهارت های فنی مکانیکی و برقی را ندارم. بیوتک هم دوست دارم وبا پایه اش اشنا ام ولی تو بازار فعلیش تو ایران نیستم.

با همه اینها به نظرم همه موفقیت ها مثل قله ها میمونن. یه کوهنورد میتونه قله های مختلفی را انتخاب کنه برای صعود درجه دشواری ومنظره های هر کدوم از این قله ها با هم فرق میکنه . و البته هر کدوم زیبایی های خاص خودشونم دارن .یه کوه بی آب و علفه یه کوه پر از برفه یه کوه پر از گیاهه 

ولی همشون زیبان .


مسیر بیوتک را اگه مثل یه کوه بدونم تا حالا سخت نبوده ولی  بد بالا اومدم ! برای همین ناامیدی و نگرانی داشتم :( 



پ ن 2:  ارشد تو گروه ایی که الان هستم چیز جدیدی بهم اضافه نمیکنه! از یه نظر آزادم چون درس ها سخت نیست ولی من که آخرش باید سر یه سری کلاس برم خب پس بزار سر کلاسی برم که یه عالمه چیزهای جدید یاد بگیرم :)

بنابراین کنکور ارشد میخونم ان شالله شریف قبول بشویم :)

میدونم سخته و ریسک این هست که به سرباز وطن تبدیل بشم ولی برای رسیدن به جاهای بزرگ باید ازدلخوشی ها و لذت ها دل کند 

من الان خیلی راحتم نه درس آنچنان  سختی هست  خوابگاه اوکیه برنامه نویسی وکامپیوتر هم میتونم تمرین کنم. ولی وقتی  برم برای کنکور باید خونه باشم که  سخته ! برای  درس خوندن باید تلاش زیادی بکنم و اگه قبول نشم سربازی معلوم نیست چی میشه! با این حال باید رفت ! اگه دریانوردا هم اینطوری فکرنمیکردن هیچ وقت جاهای جدید دنیا کشف نمیشد ! باید رفت 







یا برای چیزی که دوست داری میجنگی یا باید چیز هایی که داری را دوست داشته باشی

من میدونم که یه مشکل بزرگی با برای گروه بیوتک هست و اینه که  حتی تو ارشد هم قرار نیست چیز تازه ایی یاد بگیریم ! تو ارشد هم با همون استاد هایی کلاس خواهیم داشت که حرف تازه ایی برای گفتن ندارن ! 

بنابراین ارشد باید رشته کامپیوتر برم و اولویت اول شریف هستش. 

از یه طرف تموم کردن لیسانس و بعد کنکور دادن با ریسک سربازی همراه هست و ممکنه به فنا برم ! یعنی کنکور قبول نشم  خیلی خطر زیادیه.    

یه راه حل اینه که همین طور خسته گروه بیوتک را تحمل کنیم و کنکور هم بدیم و ممکنه قبول نشم  در واقع احتمالش خیلی زیاده ! ولی تو این دو سال خودم کامپیوتر بخونم ! من درون راحت طلبم با این گزینه خیلی اوکیه ! میتونه تو خوابگاه هر چقدر میخواد برای خودش وقت تلفی کنه ! 

راه حل دوم اینه که بعد از دی برویم خانه و سفت و سخت برای کنکور بخونیم ! که احتمالش هست که دفعه اول قبول نشم و باید برم سربازی ! حتی اگه اینطور هم بشه میشه رفت و تو سربازی به سختی برای کنکور بخونم ! ولی مسئله اینجاست 

همه اینها با این سوال همراه که آیا واقعا میخوام  


دکتر آخانی

دکتر آخانی استاد زیست شناسی در دانشگاه تهران هستش. 

تخصص ایشون سیستماتیک گیاهی هست. من همیشه فکرمیکردم خب یه رشته ایی  مثل سیستماتیک گیاهی به چ دردی میخوره

ولی  دیدگاهم امروز عوض شد. واقعا جایگاه مهمی داره !

ایشون یه کانال تگرامی دارن که در مورد مباحث محیط زیست و .. در مورد مینویسن و یکم که مطالب را خوندم به اهمیت کار ایشون و تلاش هایی که برای حفظ محیط زیست انجام میدن پی بردم.

چی از محیط زیست مهمتر ؟ شما بهترین مهندس سد ساز باش وقتی از محیط زیست بی اطلاع باشی سدی که میسازی نه تنها زندگی ما را بهتر نمیکنه بلکه باعث درد ورنج و تحمیل هزینه به کشور می شه.

اتفاقی که سالیان ساله داره تو کشورمون میوفته. 

ازهمین جا از زحمات استاد آخانی تشکرمیکنم :)

آدرس کانال تلگرام ایشون 

https://t.me/eviron_concerns


تجربه

واسم تجربه شد که از دخترا نخوام که دوست باشیم !

این آخرین باری بود که این ریسک را کردم !

من برم آهنگ های خودم را گوش کنم !

آهنگ ها را عشق است :)

َAndrea Berg

هر وقت حس میکنم  انرژی ام  کمه آهنگ های َAndrea Berg  را گوش میکنم سطح انرژی ام میره بالا 

https://www.youtube.com/watch?v=4f-2MmeEuac 

مثلا یکی از آهنگ های قشنگش به زبان آلمانی :)

تو وب ساقی در مورد مصاحبه  حسین دهباشی با ناخدا هوشنگ صمدی   خوندم و دیشب دیدم خیلی عالی بود :) 

انگیزه های خوبی گرفتم :)

امروز امیر هم اومده بود خوابگاه خیلی خوب هست :)


 

تصمیم زندگی‌

من چهار سال پیش تصمیمی گرفتم و الان دارم با نتایج اون تصمیم زندگی میکنم ! 

از ته دل از نتیجه اون تصمیم راضی نیستم ! شرایطم باید خیلی بهتر از این میبود ! 

البته شایدم من انتظارات  بیش از حد دارم و خیلی هم تنبلم در عین حال ! 

الان چیزی که برام مهمه اینه که باید پول دربیارم ! 

شرکت خودم را داشته باشم ! و آدم خفنی باشم ! 

احتمالا ارشد خسته ایی تو بیوتک خواهم داشت چون مقدار قابل توجهی از زمانم روی برنامه نویسی میخوام بزارم ! البته این زمان که میزارم خیلی خوبه و سرمایه گذاری روی آینده است. اولا برای اپلای skill خوبی محسوب میشه دوما پول میشه ازش درآورد و سوما اگه یه موقعی قصد فرار داشتم به عنوان یه راه فرار میتونم ازش استفاده کنم . 

پ ن  ۱: هنوز وقتی به وقتی که تو شرکت دکتر ز بودم فکر میکنم استرس میگرم ! چ تجربه تلخی بود ! واقعا دوران بدی بود :( 

پ ن ۲: یه عالمه درس روی هم جمع شده ! چقدر سختن درسای این ترم ! آییییش 

پ ن ۳ : خیلی بی نظمم ! چکار کنم واقعا ! 

پ ن ۴ : امیدوارم این دفعه کسی را نپیچونم ! آمین ! 

من تا حالا دوبار از طرف آدم های مغرور تو اینستا گرام  ضایع شدم ! 

و البته هر دوبارش خودم خنگ بودم که براشون کامنت گزاشتم  ! 

یکیش نسترن بود ! البته نسترن خوبه ها ولی خب اونغرور خاص خودش داره 

و دومی همین دو سه روز پیش بود که برای یکی از همکلاسی هام که رفته یو اس کامنت گذاشتم بیشعور پاک کرد ! 

این پسره وقتی هم اینجا بود کلا مغرور بود از من که اصن خوشش نمی اومد

درسش خوب بود 

خیلی بچه های دیگه هم هستن که درسشون خوبه 

ولی اخلاقشون هم خوبه ! 

البته اون یه تیپی داشت که مثلا با ما حال نمیکرد در واقع ما را در حد خودش نمیدونست ! 

برام مهم نیست ! منم بشینم درسم را بخونم ! برویم !



ارایه

امروز توی شرکت ارائه داشتم در مورد UX.

خیلی تند تند همین صبح اسلاید ها را درست کردم ولی ارائه ام خوب بود :)

هی این چند روز میخواستم برنامه ریزی کنم نمیشد ! 

هنوز هم برنامه با جزییات ندارم ! 

درسهای یونی هم جمع شدن یکم باید وقت بزارم ! 

پ ن : چقدر هوا آلوده بود :( امروز یکم بهتر شد ولی بازم خوب نیست !

پ ن ۲ : ببینم فردا میشه بریم کوه ؟ 

پ ن ۳ : این آهنگ to be human از sia چه خوبه دوستش دارم :)