انتخاب

شخصیتی که دوست دارم در زندگیم بهش برسم  اینه که یه فرد علمی که برای جامعه مفیده بشم. در ضمن کارآفرین باشم. شرکت دانش بنیان تاسیس کنم و به درد اقتصاد مملکت بخورم :) ترجیحا پی اچ دی را در دانشگاه های اونور بخونم  و چندین سال اونجا تجربه بدست بیارم.

برای ازدواج و فرزند هم تصورایی دارم. مثلا همسر جون یه فرد مهربون باشه و یا بچه های مهربون و باهوشی داشته باشم. ولی اینا به وقتش . اون موقعی که تو زندگی به ثبات رسیدم (چه مالی و شغلی چ سبک زندگی) و هم چنین فردش پیدا بشه ازدواج میکنم . خلاصه عجله ایی ندارم :))

الان وضعیت من ایجوریه . اخرای لیسانس رشته بیوتک‌ ! معدلم خوبه ولی درسها را خوب نخوندم. تو رشته ام خیلی ماهر نیستم . علاقه ام به نظرم به کامپیوتره بعدش رشته خودم. استعدادم هم حس میکنم تو کامپیوتر بیشتره و همچنین بازار کار

 البته هم علاقه و استعداد و بازار کار را رشته خودم به طور خوب و قابل قبول داره.ولی اولیت تو این موارد با کامپیوتره . بنابراین 

برای آینده ام چند تا مسیر هست 

۱- لیسانس بیوتک را بگیرم . برم  سربازی . درس های بیوتکی را مرور کنم . در حین خدمت درسای کنکور بخونم. کنکور مهندسی شیمی بدم (گرایش طراحی فرایند  یا بیوتک ) بعد بیام دوسال ارشد . حسابی بترکونم. یه کار علمی قوی . (متابولیک انجینیرینگ + مباحث طراحی فرایند )ترجیحا یه شرکت هم بزنم !(از نتایج تحقیقات ) اپلای برای امریکا دکترا اونجا و درس و چند سال تجربه کار و بعدش شرکت خودم. بیوتک خیلی پتانسیل داره . نیاز دارم تو این چند سال مهارت های اجتماعیم را خوب کنم. کامپیوتر و وب دیزاین و برنامه نویسی  هم  الان و تو  دوسال خدمت یاد بگیرم تا تو ارشد به عنوان یه منبع درامد باشه و یا حداقل تو رشته خودم به کار میاد.. نرم افزارای ها هم همین طور .

مزایا : صرفه زمانی . خوبه در کل . 

معایب : علاقه و بازار کارش یکم محدود تره ایا ؟ عملکرد بدم تو لیسانس ؟ سخت بودن و قطعی نبودن رسیدن به کارافرینی .

مسیر دوم. الان کد نویسی را خوب یاد بگیرم. درسام هم خوب بخونم .(منظورم بیوتکه) اخرای سربازی اگه درامدم به اندازه کافی از کامپیوتر بود که بتونم برم شبانه لیسانس کامپیوتر اینجا و بعدش اپلای ارشد و دکترا و شرکت و کارآفرینی و ...

م در صورت کافی نبودن درامد گزینه اول . مزیت اینه که تو کامپیوتر مهارت پیدا کردم و کمک خرجه. خوندن درسای بیوتک » روحیه کمال گرایی 

مزایا : استعداد و علاقه خوب و بازار کار 

معایب : صرفه زمانی کمتر . سختی راه .

برنامه. خوندن وب دیزاین تا اخر تابستون و ترم بعد + زبان + درس های بیوتکو مهندسی شمی

سربازی + وب دیزاین + زبان و مرور درس های بیوتک و کنکور مهندسی شیمی + کار پارت تایم کامپیوتر 

پایان سربازی : 

تعیین مسیر (با توجه به money و علایق استعداد و ..)

۱- اپلای ارشد » دکترا و شکرت خودم !

۲-ارشد داخل » اپلای دکترا » شرکت خودم !

۳- کامپیوتر لیسانس » ارشد خارج » دکتر و کاآفرینی 

نکته : اپلای ارشد بعد از سربازی مسقیم کمی بعیده مقاله ندارم ! 

تو مسیر های اصلی نیستش .

پخش بودن کار ها و هدف هام باید برسی شه . مثلا هم بیوتک هم کامپیوتر و هم زبان باید بخونم.در ترم بعد. 

پست از نظر نوشتاری ویرایش شود 

چقدر خنگ بودم !

از سن ۱۷ سالگی تا همین اواخر ازدواج برای من خیلی مهم بود خیلی تو فکرش بودم. برای اینکه زودتر ازدواج کنم  دوباره کنکور دادم که برم یه رشته دیگه

البته  اخرش نرفتم  ولی خب همین که انقدر خنگ شدم که به درس  و دانشگاهم  لطمه بزنم خیلی بودا 

 ازدواج تنها دلیل اون حرکتم نبود ولی بخش عمده ایی از تصمیمم متاثر از این مسئله بود

بار ها خودم را جلوی دخترا با ابراز علاقه ضایع کردم ولی در همه موارد جواب منفی شنیدم :)

تو چهار سال اخیر تنهایی خیلی اذیتم کرد مخصوصا اینکه خوابگاهی بودم و دوست های کمی هم داشتم :) 

ولی الان دیگه برای ازدواج هیچ عجله ایی ندارم. اصن دوست دارم سی و هفت سالگی ازدواج کنم. 

دیگه احساس تنهایی نمیکنم. امروز بعد از مدت ها حداقل دیگه از خودم بدم نمیاد.

اوضاع درس و زندگیم بهم ریخته است از دوستام و هم کلاسیام عقبم ولی از اینجای زندگی  پیشرفت میکنم. دیگه درجا زدن بسه.